Semangat anak muda

" Bebaskan Palestin !!! Takbir !!! Allahuakbar  " 

Laungan Takbir saling bersahutan . Kebetulan aku berada di situ sebab Arif ajak . " Ahmad ni memang kuat semangat jihad dia dalam demonstrasi melawan zionis laknatullah yang telah merampas hak rakyat Palestin " Aku bermonolog sendirian . 


" Bagus la hang ni Ahmad , semangat tinggi . Siap ada banner SAVE PALESTINE lagi . Ni hang buat sendiri ka beli ? Bila hang buat ? " . Tanya aku . Aku tanya sebab tertarik dengan banner dia . Cantik juga . 

" Mesti la buat sendiri , ni la bukti perjuangan aku bersama rakyat Palestin . Aku nak bagi awareness kat masyarakat dunia ni yang Palestin sekarang ni ditindas dengan kejam . Tu la hang , asyik tadak kat rumah ja " Balasnya . Gaya dia tak tumpah seperti wakil rakyat . Hahahaha

" Alhamdulillah , Baguih baguih , susah nak cari anak muda bersemangat cam ni zaman la . Sorry laa , kerja aku banyak tak siap lagi " 
  
Pada malam harinya , kami pulang ke rumah sewa . Ramai anak muda yang berkumpul masa demonstrasi tadi . Malam tu juga , Ahmad  ada tulis di status Facebooknya :
               
      " Selesai sudah demonstrasi SAVE PALESTINE sebentar tadi , saya akan berjuang bersama-sama rakyat Palestin walaupun saya perlu korbankan nyawa untuk berjihad di sana . Allahuakbar !!! " . 

Aku pun like dan komen , ALLAHUAKBAR di stausnya , Semangat bekobar-kobar .

Keesokan pagi ...

" Wehh , bangun ... jom Solat Subuh kat surau . Nanti terlepas pulak kita " . Aku menjerit sambil mengetuk pintu biliknya . 

Dia kunci pintu . Kalau tak simbah air , baling selipar , lempaq tuala pun aku dah buat . 

" Haa , hang pi dulu , nanti aku follow " . Ada suara membalas 

" Laa , jom laa . Semalam demo berjemaah , Harini subuh berjemaah la pulak " .

" Haa , hang pi la dulu . Aku penat ahh , nanti kalau aku larat aku pi " 

Hatiku berbisik .

" Dah 'terkorban' awal sebelum ke Palestin lagi " .  

( KISAH INI TIADA KAITAN YANG MASIH HIDUP ATAU YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA  )

Comments

Post a Comment