Luahan Hati



" Serr , ahhh "

" Banyak gilaa , serr ahh "

" Perghhh , bappak arr "

Ayat yang masih terngiang2  kat telinga aku . Aku tak mampu lupa wehh , susah . Tuhan kurniakan hang untuk kami sebagai peneman yang sangat setia . Di mana ada kami , di situ ada hang . Kehadiran hang dalam hidup kami menjadi perkara yang paling indah , yang takkan kami lupakan .

25 Ogos 2017

Tarikh yang kami takkan lupakan , Hang pergi dari hidup kami sekelip mata . Kami sayangkan hang , Tapi Allah lebih sayangkan hang . Takdir Allah telah menentukan . Kami tak mampu melawan takdir yang telah tertulis . Kami hanya mampu menerima kenyataan yang hang dah pergi buat selama-lamanya . Kami pasrah .

Hang pergi dalam keadaan sempat mengucap , di hari yang mulia , di bulan yang mulia , Syahid yang belum terjamin kami mampu dapat macam hang . Pemergian hang cukup indah . Aku lega bila tengok jenazah hang . Aku cium dahi hang , wangi sangat .

Kami semua merasai pemergian hang , apatah lagi aku dengan Kerel . Entah kami nak duduk lagi ka tak dorm tu . Mesti rasa kehadiran hang , terbayang hang . Bangun2 aku nampak hang dulu . Tapi kali ni , aku bangun , takdak sapa2 sebelah aku , sedih .

Punya rapat kita , sampai Iffat kata bau aku pon macam hang , lepas hang dah takdak . Ya Allah , sebak aku teringat hang . Allah ja tau perasaan kami semua . Bukannya kami tak redha dengan ketentuan Tuhan , tapi hati sakit sangat . Hancur . Betul la orang kata , Hilang member lebih sakit berbanding hilang awek , dan hang buktikannya .

Kami tak mampu tanggung air mata yang mengalir kerana rindu , rindu sangat2 kat hang . Kami doa supaya Tuhan tempatkan hang di tempat yang mulia , diampunkan dosa , dan mendapat syurga . Husnul Khatimah milikmu sahabat .

Tunggu kami di sana , Arif . ❤

Comments

  1. mau baju murah dan berkualitas klik aja https://www.bukalapak.com/p/fashion-pria/baju-muslim-perlengkapan-sholat/busana-muslim-pria/m7p16-jual-kemeja-elzatta-azka-shirt?from=list-product&funnel=omnisearch&product_owner=normal_seller&pos=4

    ReplyDelete

Post a Comment